Типи контейнерІв

Інкотермс 2010

DDP (Delivered, Duty Paid - Доставлено, мито сплачене)

Термін, який вживається з зазначенням місця прибуття вантажу. До того моменту, як товар доставляється в вказане місце в країні одержувача, всі ризики і витрати (мито, податки, інші виплати на імпорт) по його доставці, відповідальність за втрату або псування вантажу і його митне очищення несе продавець. З того моменту, як вантаж прибуває в вказане місце, ця відповідальність з нього знімається. Однак, не залежно від виду поставки, можуть бути додані окремі положення, які звільняють продавця від оплати за деякими додатковими формальностями.

DAP (Delivered at Place - Поставка в місці призначення)

Умови поставки Інкотермс 2010.
Термін означає виконання продавцем своїх зобов'язань з поставки: товар наданий покупцю, вивезений в митному режимі експорту, прибув в місце призначення і готовий до розвантаження. Згідно DAP продавець зобов'язаний нести всі можливі ризики і витрати, які пов'язані з перевезенням вантажу в встановлене місце, включаючи можливі збори на експорт.

DAT (Delivered at Terminal - Поставка на терміналі)

Термін застосовується при перевезенні вантажу будь-яким з видів транспорту, в тому числі і для мультимодальних (змішаних) перевезень. Перевізник - будь-яка особа, яка, згідно договору про перевезення, бере на себе зобов'язання забезпечити або організувати перевезення вантажу одним з видів транспорту або їх комбінацією (по з/д дорозі, повітряним, водним, автомобільним транспортом). Продавець зобов'язаний виконувати всі митні процедури, необхідні для вивезення вантажу, проте не зобов'язаний брати на себе фінансові та митні зобов'язання по ввезенню товару, сплачувати митні збори на його імпорт або виконувати інші імпортні митні формальності при ввезенні. Якщо ж сторони мають намір покласти на продавця митні процедури і при ввезенні, коректно використовувати термін DDP.

DAF (Delivered at Frontier - Доставлено на кордоні)

Застарілий термін Інкотермс 2000. В Інкотермс 2010 його замінили правила DAP.

CFR (Cost And Freight - вартість і фрахт)

Умови поставки, згідно з якими продавець здійснює плату за доставку вантажу в порт, вантаження і фрахтсудна, митні процедури (включаючи мито) при експорті товару. На покупця покладається оплата тільки страховки товару, а також можливі додаткові витрати, які можуть з'явитися після переходу вантажу через поручні судна. Умови CFR використовуються виключно у випадках доставки вантажу річковим або морським транспортом.

CIF (Cost, Insurance And Freight - Вартість, страхування і фрахт)

Умови поставки, які означають, що продавець вважається виконав поставку, коли вантаж завантажено на транспортний засіб в місці відвантаження. При цьому ціна продажу включає:
• вартість товару;
• фрахт;
• можливо, транспортні витрати;
• страхову вартість перевезення.
Умови CIF містить чимало аналогічних пунктів з умовами CFR. Відмінність полягає в тому, що для виконання умов CIF продавець повинен отримати страховий поліс, який покриє ризики, пов'язані з доставкою вантажу (сума поліса повинна покривати вартість купівлі-продажу, передбачену в договорі плюс, як мінімум, 10% від неї). Страхування повинно бути укладено у валюті договору купівлі-продажу. З продавця відповідальність за вантаж знімається тоді, коли товар прибув в порт одержувача і прийнятий експедитором, найнятим покупцем.

CPT (Carriage Paid To - Фрахт/перевезення оплачені до)

Термін, застосовується до всіх видів транспорту, в тому числі і для мультимодальних перевезень. На продавця покладаються витрати по фрахту і перевезення вантажу до встановленого пунктом призначення. Покупець бере на себе оплату страхування вантажу. Ризики переходять в момент, коли товар був доставлений першому перевізникові.

CIP (Carriage And Insurance Paid To - Фрахт/перевезення і страхування оплачені до)

Умови поставки, що означає, що вантаж буде доставлений названому безпосередньо продавцем.
Також термін має на увазі, що на продавця лягають витрати на перевезення товару до пункту призначення, а відповідальність за нього знімається після доставки вантажу перевізнику, якого вказав покупець. При роботі з декількома перевізниками, відповідальність закінчується після доставки товару першому з них. Термін за багатьма пунктами схожий з CPT. Відмінність полягає в тому, що, згідно з умовами CIP, продавець повинен оплатити страхування (тільки з мінімальним покриттям) і митні процедури щодо експорту. Додаткові витрати по страхуванню покладаються під відповідальність покупця або можуть бути обумовлені з продавцем.

FCA (Free Carrier - Франко - Перевізник (з вказівкою місця)

Умови перевезень, згідно з якими зобов'язання продавця вважаються виконаними, коли вантаж, очищений від експортних мит, доставлений у вказане місце, перевізнику, якого призначив покупець. Однак місце поставки впливає на відповідальність щодо завантаження й розвантаження товару: якщо навантаження відбувається в приміщенні продавця, то він несе відповідальність і за відвантаження; якщо ж поставка відбувається в будь-якому іншому місці, відповідальність за відвантаження з нього знімається. «Перевізник» в рамках цього терміну - це особа, яка за договором перевезення, буде здійснювати або організовувати транспортування з/д, повітряним, автодорожнім, річковим/морським транспортом або шляхом їх комбінації. Якщо одержувачем вантажу покупець призначає не перевізника, то вважається, що зобов'язання з постачання продавець виконав після передачі товару цій особі. Умови FCA застосовні для будь-якого виду транспорту, в тому числі і в змішаних перевезеннях.

FAS (Free Alongside Ship - Франко Уздовж Борта Судна)

Умови перевезень, згідно яких, продавець бере на себе витрати з доставки вантажу до того моменту, коли товар розміщений уздовж борта судна-перевізника на причалі або на ліхтерах. На покупця покладаються витрати на навантаження, фрахт, страхування, розвантаження і доставку в пункт призначення. Відповідальність перекладається в момент, коли вантаж доставлений на причал порту навантаження.

FOB (Free On Board - Безкоштовно на борт судна)

Умови, згідно з якими продавець повинен доставити вантаж в порт, занурити його на судно, вказане одержувачем і оплатити всі витрати, пов'язані з доставкою товару на борт. Однак термін передбачає і виключення: в деяких портах оплата навантаження товару на судно лягає на покупця. При цьому продавець несе відповідальність за ризик пошкодження або загибелі вантажу до того, як товар потрапляє на борт вантажу, а після перетину ризики перекладаються на покупця. Термін означає, що вантаж занурюється на судно замовника. Крім основних умов, згідно FOB, продавець бере на себе відповідальність за митне очищення товару від мит. Покупець платить за транспортування, страхування, розвантаження товару і його перевезення в місце призначення. Якщо товар не планують переміщувати через борт судна, застосовується термін FCA.

DDP (Delivered, Duty Paid - Доставлено, мито сплачене)

Термін, який вживається з зазначенням місця прибуття вантажу. До того моменту, як товар доставляється в вказане місце в
країні одержувача, всі ризики і витрати (мита, податки, інші виплати на імпорт) по його доставці, відповідальність за втрату або псування вантажу і його митне очищення несе продавець. З того моменту, як вантаж прибуває в вказане місце, ця відповідальність з нього знімається. Однак, не залежно від виду поставки, можуть бути додані окремі положення, які звільняють продавця від оплати за деякими додатковим формальностям.

DDU (Delivered Duty Unpaid - доставлено, мито не оплачена)

Застарілий термін Інкотермс 2000. В Інкотермс 2010 його замінив термін DAP.

DEQ (Delivered Ex Quay - поставка з пристані)

Застарілий термін Інкотермс 2000. В Інкотермс 2010 його замінив більш загальний термін DAT.

EXW (Ex Works - «Франко завод»)

В якості альтернативи цьому терміну може застосовуватися російське слово «самовывоз». Відповідальність продавця за вантаж закінчується в момент його передачі покупцеві або найнятому покупцем перевізнику в приміщенні продавця. Передавши товар, продавець вже не бере на себе відповідальності за завантаження, митне оформлення, сплату митних платежів. Всі витрати з вивезення вантажу, його експортне оформлення, перевезення та ін. несе покупець. Термін завжди вживається зі згадуванням місця перебування продавця. Згідно EXW, на продавця лягають всі витрати і ризики, пов'язані з переміщенням товару від продавця до місця призначення. За базису поставки EXW покупець несе всі види ризику і всі витрати з переміщення товару з території продавця до зазначеного місця призначення. Даний термін покладає, таким чином, мінімальні обов'язки на продавця, і покупець повинен нести всі витрати і ризики у зв'язку з перевезенням товару від підприємства продавця до місця призначення. Умови EXW не можуть застосовуватися, коли покупець не в змозі виконати прямо або побічно експортні формальності.